استاندار قزوین: این نمایشگاه ظرفیت‌سازی می‌کند تا صنایع کوچک در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با ایجاد انجمن‌ها و خوشه ها توان خود را برای حضور در بازارها مضاعف کنند.
١٤٠١/٠٦/٠٢
استاندار قزوین: این نمایشگاه ظرفیت‌سازی می‌کند تا صنایع کوچک در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با ایجاد انجمن‌ها و خوشه ها توان خود را برای حضور در بازارها مضاعف کنند.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، اعلایی استاندار قزوین در حاشیه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک همزمان با اولین نمایشگاه کار در خصوص اهمیت صنایع کوچک و راههای حمایت از آن اظهارداشت: خوشبختانه استان قزوین دارای ترکیبی از فعالیت صنایع بزرگ، کوچک و متوسط است و ما در کنار صنعتگران بزرگی که در سطح ملی تولید می کنند صنایع کوچکی داریم که یا بالنده هستند و یا در مسیر بالندگی حرکت  می کنند.
وی اضافه کرد: خوشه های صنعتی با این هدف شکل گرفته اند تا به آنهابرای حل مشکلاتشان کمک کنند و ما نیز حمایت های اولویت دار تسهیلاتی را به سمت و سویی هدایت می کنیم تا واحدهای فعال در کسب و کار بتوانند از این تسهیلات برای تامین نیازهای مالی خود استفاده کنند.
استاندار قزوین اظهار کرد: اقدامی که امروز شکل گرفته است با همت مدیران صنعتی و واحدهای صنعتی استان به مناسبت  روز صنایع کوچک در استان شکل گرفته است، این نمایشگاه ظرفیت‌سازی می‌کند تا صنایع کوچک در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با ایجاد انجمن‌ها و خوشه ها توان خود را برای حضور در بازارها مضاعف کنند.  
اعلایی یادآورشد: موضوع ضمانت نامه های بانکی برای صنایع کوچک نیز مشکل ساز است و باید با کمک و حمایت صندوق ضمانت صنایع کوچک برای تقویت وثیقه و ضمانت نامه ها اقدام شود.
وی افزود: البته شبکه بانکی استان توجیه هست و بیشتر نیز توجیه خواهد شد تا حمایت لازم را در تامین سرمایه درگردش واحدهای صنعتی کوچک داشته باشد.
استاندار قزوین گفت: البته با همگرایی و کنار هم قرار گرفتن و ایجاد زنجیره و حرکت به سمت تامین اعتباری درون زنجیره می توان موضوع تامین سرمایه در گردش را از تسهیلات بانکی جدا کرد و «گردش برات در زنجیره» را جایگزین اخذ تسهیلات کرد
اعلایی بیان کرد: این طرح از جمله کارهایی جدیدی است که در دستور کار قرار دارد و تامین اعتبار در درون زنجیره تامین یکی از روش های تامین مالی است که اگر زنجیره ها خوب شکل بگیرند راهگشاست.
وی تصریح کرد: مدیران شهرک های صنعتی استان تلاش می کنند تا این طرح عملیاتی شود و ما هم آن را در اولویت قرار می دهیم تا زمینه تامین اعتبار درون زنجیره اتفاق بیفتد که این کار خیلی با بانک ارتباط ندارد و می تواند به صنایع کوچک کمک کند تا نیازهای خود را برآورده کنند.