استاندار قزوین:سوغات و شیرینی سنتی قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اشتغال و رونق تولید و اقتصاد استان دارد
١٣٩٨/١١/١٦
استاندار قزوین:سوغات و شیرینی سنتی قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اشتغال و رونق تولید و اقتصاد استان دارد
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بین المللی استان ، جمالی پور استاندار در مراسم افتتاح اولین جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین اظهار داشت: قزوین با داشتن سابقه تاریخی و داشتن شیرینی‌های مختلف در گذشته می‌توانست از این ظرفیت بخوبی استفاده کند اما از آن غفلت شده است.

وی اضافه کرد: سوغات و شیرینی سنتی قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اشتغال و رونق تولید و اقتصاد استان دارد و می‌تواند قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و جشنواره شیرینی‌های سنتی قزوین افزود: کلنگ احداث این شهرک تخصصی صنعتی در هفته دولت سال آینده به زمین خواهد خورد.

وی یادآور شد: برپایی جشنواره شیرینی سنتی کار ارزشمندی است که می‌تواند به معرفی شیرینی‌های سنتی قزوین کمک کند و پیگیری اهداف آن باید با جدیت دنبال شود.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین ظرفیت‌های مختلفی دارد که اگر مورد استفاده مناسب قرار گیرد می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی اظهار داشت: برند سازی، ارتقای کیفیت و تنوع و ثبت ملی شیرینی‌های قزوین از اقداماتی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین افزود: صنعتی کردن تولید شیرینی سنتی از کارهای مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد البته صنعتی کردن به مفهوم افزایش کیفیت تولید این محصولات است تا با همه ذائقه‌ها خوش آید که در این راستا برنامه‌های مستمری نیاز است تا تدارک دیده شود.
جمالی پور گفت: احداث شهرک شیرینی از طرح‌های خوبی است که باید تا پایان امسال در خصوص شناسایی و واگذاری زمین شهرک اقدام لازم صورت گیرد تا در هفته دولت عملیاتی شود.