مدیرکل دفتر مجامع وزارت ارشاد: نمایشگاه‌های کتاب یک فستیوال فرهنگی تاثیرگذار است
١٣٩٧/١١/٠٩
 مدیرکل دفتر مجامع وزارت ارشاد: نمایشگاه‌های کتاب یک فستیوال فرهنگی تاثیرگذار است
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین، فریدونی مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب اظهار داشت: حس کتاب خواندن یعنی حس کاوش و جستجو گری که موجب یک تغییر و تحول در انسان و جامعه می شود.

وی افزود: مطالعه نیاز به اندیشه ورزی است همه به اندیشه نیاز دارند هر کجا این ویژگی وجود داشته ریشه فرهنگی دیده شده است.

مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نقشی که کتاب در شکل گیری و ارتقای تمدن ها دارد بی بدیل است و تاریخ اسلام گویای همین ویژگی است.

وی با بیان اینکه  کتابت و مطالعه یک فرهنگ و ارزش است تصریح کرد: استان قزوین با داشتن عالمان و فرهیختگان از جایگاه فرهنگی بالایی برخوردار است که باید در کتاب خو انی هم پیشتاز باشد.

فریدونی ادامه داد: چهلمین سال پیروزی انقلاب را داریم و این انقلاب حاصل توجه به امور فرهنگی است و مدیریت جنگ امور فرهنگی از ویژگیهای این نظام است.

وی یادآور شد: از کم تیراژی نگران هستیم یک جامعه خوب به فرهنگ کتاب و مطالعه اهمیت می دهد، مایوس نیستیم و باید با برنامه های مختلف مانند برپایی نمایشگاه کتاب مردم را به مطالعه تشویق کنیم.

مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید ساختار فرهنگی تقویت شود و نمایشگاه کتاب در پراکندگی جغرافیا یک فرصت و فستیوال فرهنگی است و تلنگری به مردم برای گرایش به مطالعه است.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم این فستیوالها هر سال با محتوا و غنای بیشتری در استانهای کشور برپا شود.

فریدونی بیان کرد: تا کنون ۲۲ نمایشگاه استانی کتاب برگزار شده و متوسط برای هر نمایشگاه دو میلیارد تومان هزینه می شود و شش نمایشگاه کتاب هم تا پایان سال برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باشگاههای کتاب خوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در استانها فعال شده تا شاهد نشاط و شادابی در مطالعه و کتاب خوانی باشیم.

سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین تا سیزدهم بهمن ماه از ساعت ۹صبح لغایت  ۱۲ظهر و ۱۶ لغایت ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین واقع در بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آماده بازدید علاقه مندان است.