رییس مرکز ملی فرش ایران: فرش قزوین دارای جایگاه خاصی بویژه در بین فرش های نفیس است .
١٣٩٥/١٠/٠٦
رییس مرکز ملی فرش ایران: فرش قزوین دارای جایگاه خاصی بویژه در بین فرش های نفیس است .
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دکتر کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف اعلام داشت : فرش قزوین دارای جایگاه خاصی بویژه در بین فرش های نفیس است  و کارخانه های  اعتماد و سلامت نوعی هویت ساز برای فرش قزوین بوده اند.
دکتر کارگر افزود : در مرکز طرحی پژوهشی برای احیا طرح و نقش فرش قزوین به انجام رسید و  بعد از به فرجام رسیدن برجام، ما شاهد از سر گرفتن صادرات فرش ایران به آمریکا بعد از یک وقفه 5 ساله به عنوان بزرگترین واردکننده فرش دستباف هستیم.
وی خاطر نشان کرد : هند و پاکستان با فاصله اندکی بعد از ما در حوزه فرش در بازار جهانی فعال هستند و  نادیده گرفتن رقیب و دلخوش بودن به افتخارات گذشته و نرفتن به سمت تبلیغات و ... می تواند سهم ما را در بازار رقابت کم کند
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت : خرسندیم علی رغم تنگناها بیش از 204 میلیون دلار فرش دستباف از کشور ما به حدود 80 کشور دنیا صادر شده است و روند رو به افزایشی داشته ایم و امیدواریم همچنان نام ایران در سطح بازار جهانی فرش دستباف بدرخشد.
دکتر کارگر در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین  افزود : از نگاه مثبت و همراهی نهادهای مختلف در حوزه فرش دستباف در استان قزوین  به ویژه استاندار محترم قزوین  در استان قزوین بسیار خوشحالیم.