معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران: فرش دستباف به عنوان یک نماد فرهنگی به سایر کشورها صادر می شود
١٣٩٤/١٠/٠٨
معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران: فرش دستباف به عنوان یک نماد فرهنگی به سایر کشورها صادر می شود
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین فیض الهی معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در آیین برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف گفت : فرش دستباف محصول با ارزشی است که از نیاکان ما به یادگار مانده است و در قبال آن وظایفی داریم که که به نحو احسنت در راستای اعتلای آن باید انجام دهیم .
وی گفت: فرش دستباف کالایی است که در میان کالاهای صادراتی و مصرفی جایگاه ویژه ای دارد و اگر ما در اقتصاد مقاومتی بحث مزیت نسبی را به عنوان عوامل موثر برای اتکا به محصولات داخلی محسوب کنیم فرش دستباف می تواند یکی از مصادیق بارز این محصولات قلمداد شود .
فیض الهی ضمن اشاره به فرش دستباف به عنوان یک کالای فرهنگی سنتی افزود : فرش دستباف به عنوان یک نماد فرهنگی به سایر کشورها صادر می شود و اهمیت فرش دستباف به بخش های مختلف اقتصادی،فرهنگی،بهداشت و سلامت بر می گردد.
معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اشاره داشت : این هنر – صنعت  به مراتب ارزش افزوده بیشتری را نسبت به کالاهای دیگر به خود اختصاص می دهد و با توجه به شرایط اقتصادی فرش دستباف می تواند با حداقل سرمایه یک شغل ایجاد کند و در راستای ایجاد اشتغال موثر واقع شود .
وی افزود : به دلیل استفاده بیش از هشتاد درصد از کالاهای طبیعی بمنظور تولید فرش دستباف ، این صنعت جایگاه ویژه ای را در حوزه سلامت به خود اختصاص داده است .
فیض الهی اشاره داشت : مرکز ملی فرش ایران در زمینه تبلیغات برون مرزی برگزاری نمایشگاه های خارجی و اعزام هیأت تجاری – بازاریابی را در دستور کار خویش قرار داده است تا تجار ضمن حضور در این برنامه های اقتصادی نسبت به شناسایی بازار اقدام نمایند و برند استانی خود را احیا کنند.
وی در پایان ضمن اشاره به شناسایی برندهای قدیم فرش دستباف استانها افزود :مرکز ملی فرش ایران نسبت به شناسایی برندهای قدیم فرش استانها اقداماتی را انجام داده است و بعد از محقق شدن نسبت به ثبت آثار اقدام خواهیم نمود و امیدواریم این امر موجب ایجاد اشتغال در استان ها شود.