بازدید استاندار قزوین از ششمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته در آخرین روز برگزاری نمایشگاه
١٣٩٤/٠٩/١٨
بازدید استاندار قزوین از ششمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته در آخرین روز برگزاری نمایشگاه
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ، همتی استاندار قزوین و هیأت همراه در آخرین روز برگزاری از ششمین نمایشگاه کشاورزی ، نهاده ها،آبیاری،آبرسانی،صنایع و تجهیزات وابسته بازدید نمود.
همتی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت : کشاورزی پایه توسعه هر کشور است و محور توسعه کشور ما هم بر کشاورزی استوار است.استان قزوین هم علاوه بر قطب صنعتی ، قطب کشاورزی است.
وی بیان کرد : برای دستیابی به یک کشاورزی توسعه یافته و پایدار بحران آب باید به درستی مدیریت شود.چراکه استان قزوین در امنیت غذایی استان و کشور نقش بسزایی دارد.
این مسئول اظهار کرد : یکی از محورهای توسعه در سایه جهت گیری های توسعه ملی در استان حوزه کشاورزی است . ما در نظر داریم با برنامه های طراحی شده و حمایت بودجه ای و مالی و تقویت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و تغییر الگوهای کشت که هم برای کشاورز و هم برای تولید ملی مهم است گام هایی برداریم .
استادار قزوین ادامه داد : یکی از راه های توسعه استان را در حوزه کشاورزی می بینیم چراکه ارزش افزوده و اشتغال خوبی را در این حوزه داریم و باید از این استعداد صیانت کنیم تا نقش آن را در تولید ملی ارتقا دهیم.
همتی در خصوص برنامه های پیش بینی شده در خصوص بحران آب اشاره نمود : تلاش به منظور مدرن کردن شیوه های آبیاری،تغییر الگوی کشت متناسب با اقلیم منطقه،ساماندهی چاه های مجاز و برخورد با چاه های غیر مجاز اقداماتی است که در تلاش هستیم تا با بکارگیری آن مدیریت حوزه آب بخوبی صورت گیرد .
وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر حدود 700میلیون مترمکعب اضافه برداشت داریم که تهدید جدی برای منابع آبی برای کشاورزی استدر صورت عدم مدیریت مناسب تا ده سال آینده با مشکلات جدی روبرو می شویم و نظام کشاورزی در استان با اختلال روبرو خواهد شد .
استاندار قزوین ضمن اشاره به برگزاری خوب نمایشگاه اشاره نمود : با برگزاری این نمایشگاه کشاورزان با آخرین دستاوردها در حوزه ماشین آلات و نهاده ها آشنا خواهند شد و علی رغم نا مساعد بودن آب و هوا مراجعات خوب بوده است.
همتی در پایان گفت : با برگزاری این نمایشگاه ها ارتباط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام خواهد شد و مراجعین می توانند کالاهای مورد نیازشان را شناسایی نموده و سفارش کار دهند و ارتباط این بخش که به عنوان بخش حامی کشاورزی است بخوبی برقرار شود.