دومین نمايشگاه كالاهاي استاندارد استان قزوين آغاز بکار کرد
١٣٩٤/٠٨/١٤
 دومین نمايشگاه كالاهاي استاندارد استان قزوين آغاز بکار کرد
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دومین نمایشگاه تخصصي كالاهاي استاندارد عصر روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور دکتر محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی،حجه الاسلام و المسلمین حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، روزبه استاندار قزوین،آهنگریان ریاست کانون کارفرمایان و مشاور استاندار،ممدوحی معاون ارزیابی کیفیت استاندارد، زکی زاده مدیر کل امور اقتصادی استانداری قزوین ، طاهری مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین  ، نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین،اصحاب رسانه و مشارکت کنندگان آغاز بکار کرد.
هادی نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در آیین گشایش این نمایشگاه گفت : با توجه به ظرفیت های استان قزوین که یکی از مراکز صنعتی کشور است،برگزاری نمایشگاه های بین المللی می تواند بستر مناسبی را  برای تولیدکنندگان بمنظور ورود به بازارهای داخلی و بین المللی فراهم نماید.
وی تصریح کرد : با توجه به خروج کشورهایی مانند ترکیه،عربستان و حتی چین از گردونه رقابت در عرصه تجارت خارجی در کشور عراق ، عرصه برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده است .

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ضمن اشاره به ارزیابی صورت گرفته در مورد وضعیت بازار کشور عراق ادامه داد : با استفاده از پتانسیل های استان قزوین می توان در حوزه های مواد غذایی،شوینده،تجهیزات ساختمانی،شوینده،خشکبار،فنی مهندسی و ... بمنظور ورود به بازار عراق استفاده نمود.
وی در ادامه تصریح کرد : دومین نمایشگاه کالاهای استاندارد با همکاری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در فضایی به مساحت سه هزار و ششصد مترمربع و با حضور بیش از 100 مشارکت کننده برگزار شده است .
نیک فطرت افزود : ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد،ترغیب،شناسایی و معرفی تولیدکنندگان محصولات استاندارد، مرغوب و با کیفیت از جمله اهداف برگزاری این رویداد اقتصادی است.
مدیرکل استاندارد استان قزوین در این مراسم هدف از برگزاري این نمایشگاه را ترویج فرهنگ استفاده از کالاهاي استاندارد و معرفیتولیدکنندگان محصولات استاندارد، مرغوب و با کیفیت عنوان کرد.
محمودرضا طاهري افزود: بیش از 700 واحد تولیدي استان قزوین زیر پوشش استاندارد قرار دارد.
وي تصریح کرد: از 700 واحد تولیدي داراي استاندارد تنها میزبان 105 واحد در دومین نمایشگاه کالاي استاندارد هستیم که دلیل آن نیز کمبود فضا و مناسب نبودن فضاهاي 12 و 24 متري براي بسیاري از تولیدکنندگان بزرگ است.

 
این مسوول با بیان اینکه واحدهاي تولیدي مستقر در استان قزوین که محصولات آنها داراي نشان استاندارد است، امکان حضور در این نمایشگاه را دارند، افزود: در این نمایشگاه تنها واحدهایی می توانند شرکت کنند که براي کالاها و یا خدمات تولیدي خود علامت استاندارد داشته و یا داراي مجوز فعالیت از اداره کل استاندارد باشند.
طاهري از شهروندان درخواست کرد تا کالاهاي خود را از مراکز عرضه مطمئن تهیه کرده و پیش از خرید محصول مورد نظر از وجود نشان ملی استاندارد برروي آن اطمینان حاصل کنند.
دومین نمایشگاه تخصصی کالاهاي استاندارد قزوین  تا 15 آبان ماه از ساعت 16 الی 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره)،جنب صدا و سیما جهت بازدید علاقمندان دایر است.