سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین : در کنار دولت اعتدال نیاز به انسان‌های متعادل در امر آموزش داریم.
١٣٩٤/٠١/٢٦
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین : در کنار دولت اعتدال نیاز به انسان‌های متعادل در امر آموزش داریم.
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد بیان کرد: آموزش و پرورش در تلاش است که اندیشه ها را پرورش دهد که بدون یادگیری امکان پذیر نیست.چون رسالت مهم آموزش و پرورش یاد دادن است و نیازمند ابزاری است که بسوی یادگیری قدم برمی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین  ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که خوب دیدن و خوب شنیدن را یاد نمی گیریم.صنایع آموزشی و تکنولوژی نقش مهمی را در این زمینه ایفا می نماید.

قاسمی خاطر نشان کرد: اساساً تکنولوژی آموزشی همان تجهیزات آموزشی نیست. نحوه تدریس معلمان باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند کارهای عملی را بخوبی انجام دهند.

این مسئول در خصوص رعایت تفریط و افراط در سیستم آموزشی اضافه کرد: در صنایع آموزشی نباید دچار افراط و تفریط شویم باید در آموزش دانش‌آموزان اصل اعتدال و تعادل را رعایت کنیم. در بحث صنایع و تکنولوژی آموزشی در واقع توجه لازم را نسبت به تعادل داشته باشیم.در دنیای امروزی هنر آن نیست که فراگیران و دانش‌آموزان را در آزمایشگاه محصور کرده و تنها به آموزش آن قسمت اکتفا داشته باشیم چرا که چنین عملکردی نتیجه مثبتی در یادگیری و بهبود آن در بر ندارد.

قاسمی افزود: امروزه تکنولوژی به درستی در آموزش دانش آموزان مورد استفاده قرار نمی گیرد و باید فن آوری و ابزارهای روز به صورت مناسب استفاده گردد.ضمن اینکه هیچ کدام از اینها نمی تواند جایگزین معلم شود.

این مسئول یادآورشد:معلمان باید بتوانند برای آموزش بهتر از این ابزارها استفاده نمایند تکنولوژی باید بتواند در ما تولید تفکر و تأمل داشته باشدو تکنولوژی که این امکانات را نداشته باشد خوبی نیست و بر همین اساس این نمایشگاه می تواند اقدام مناسبی باشد.ضمن اینکه نگاه،نگاه فرهنگی به این رویدادهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در پایان اظهار کرد: تلفیق سنت و مدرن در کنار هم بسیار زیبا و جذاب است؛ در کنار دولت اعتدال نیاز به انسان‌های متعادل در امر آموزش داریم.

قاسمی در پایان گفت : جایی که زیاده‌روی و عدم رعایت تعادل در آموزش موجود باشد تفکر و اندیشه ورزی کم‌تر اثر خود را به نمایش می‌گذارد.