معاون برنامه ریزی استانداری قزوین:سرمایه گذاران موتور محرک اقتصاد کشورند
١٣٩٣/١١/١٦
معاون برنامه ریزی استانداری قزوین:سرمایه گذاران موتور محرک اقتصاد کشورند
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دکتر پارسا معاون برنامه ریزی استانداری قزوین در نشست مشترک ایران و ترکیه که روز چهارشنبه در سالن همایش شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار گردید گفت: با بسترسازی مناسب انجام شده و حمایت استاندار از حضور سرمایه گذاران خارجی بویژه بازرگانان ترکیه برای اجرای طرح های صنعتی و تولیدی استقبال می کنیم.
دکتر پارسا در نشست اقتصادی تجار ایران و ترکیه که ظهر چهارشنبه در سالن همایش شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد اظهارداشت: با بسترسازی مناسب انجام شده و حمایت استاندار   از حضور سرمایه گذاران خارجی بویژه بازرگانان ترکیه برای اجرای طرح های صنعتی و تولیدی استقبال می کنیم و امیدواریم با رفع تحریمها و شناساندن ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری کشورمان بتوانیم در مسیر توسعه گامهای بلندی برداریم.
وی افزود: دولت مصمم است با ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت بخش خصوصی زمینه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران علاقمند به توسعه کشور را فراهم کند که در این راستا در استانها با اختیاراتی که به استانداران تفویض شده می توان با حمایت جدی و کاهش مشکلات از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی بخوبی بهره برد.
پارسا بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری های تولیدی و صنعتی وتوسعه صادرات با نگاهی برون نگر در دستور کار قرار گرفته و با فعال شدن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تعامل خوبی برای توسعه فعالیت های اقتصادی اجیاد شده وامیدواریم با حضور سرمایه گذاران خارجی به نقاط مشترک بیشتری برسیم.
این مسئول یادآورشد: دولت باور دارد که سرمایه گذاران موتور محرک اقتصادند و اگر از آنها حمایت جدی صورت گیرد میتوانند اشتغال وبیکاری را بخوبی حل کنند.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تصریح کرد:قزوین باداشتن یک درصدمساحت ایران و ۱.۵ درصد جمعیت کشور بیش از پنج درصد صنایع وسه درصدکشاورزی کشور را در خود جا داده است و با وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی و ۴۴۰ هزارهکتار دشت حاصلخیز از شاخصه های ارزشمندی برخوردار است.
پارسا گفت:ازنظر میزان سرمایه گذاری خارجی رتبه هشتم و از نظر وضعیت حمایت از سرمایه گذاری خارجی  در رتبه دوم هستیم که این موقعیت فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان کشور ترکیه است تا در این استان حضور فعالتری داشته باشند.