بازدید استاندار قزوین از اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و محصولات هایتک
١٣٩٣/٠٧/١٦
بازدید استاندار قزوین از اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و محصولات هایتک
 
استاندار قزوین جناب آقای روزبه در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و صنایع هایتک که با حضور  علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فنآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ،مدیران دستگاههای اجرایی و روسای دانشگاهها و فعالان شرکت های دانش بنیان برگزار شد ضمن حضور در همایش نمایشگاه مذکور طی بیاناتی گفت:
 قزوین با داشتن مدیران خلاق و دانشگاه های آزاد اسلامی و بین المللی می تواند برند استقرار شرکت های دانش بنیان و ها ی تک باشد و ظرفیت استقرار واحدهای سنگین آلاینده را ندارد.


وی با بیان اینکه باید از پتانسیل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان استفاده شودافزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به یک برند ملی تبدیل شده است و این امر برای ما یک افتخار محسوب می شودو باید دانشگاه های دیگر نیز در این عرصه ورود کنند.مرتضی روزبه در این مراسم اظهارداشت: ما در دوره انتقال هستیم در حالیکه اين دوره سخت ترین بخش مدیریت تحول است که عبور از آن بسیار مشکل خواهد بود و این امر صرفاً با نشست و سخنرانی محقق نخواهد شد.

وی رسیدن به مرحله پیشرفت براساس صنایع نو را در استان اجتناب ناپذیر اعلام کرد و گفت: علاوه بر الزامات قانونی و تهدیدات پیش رو باید بپذیریم که تغییر زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد به نحوی که فرد احساس کند که تغییر اجتناب ناپذیر است و می بایستی اتفاق بیافتد.

استاندار قزوین افزود: یک سری هوشمندانه مسيررسیدن به تغییر را طی می کنند و سعی می کنند با مدیریت بر زمان مسیر تحول را به خوبی طی کنند ولی یک سری دیگر هستند که آنقدر سهل انگاری می کنند تا تغيير سراغ آنها بيايد و در اين صورت دچار زیان و ضررمي شوند اگر در مسیر تحول برویم هزینه های كمتري را تقبل خواهيم کرد و اگر ما پیش نرویم ناخواسته وارد این مرحله خواهیم شد.

وی اظهارداشت: ارتباط صنعت، کشاورزی و دانشگاه را باید به یک مدل تبدیل کنیم و این ظرفیت در استان وجود دارد و باید پای دانشگاهها را به صنایع کشاورزی و سایر قسمت ها باز کنیم و باید به دنبال روشی برای پیوند بین صنعت، کشاورزی و دانشگاه باشیم.

استاندار تصریح کرد: زمینه فعالیت نخبگان باید در کشور فراهم شود و اگر توان مقابله با تکنولوژی جدید را نداریم بایستی بدون مقاومت جوانمردانه عرصه را برای پیشرفت جوانان فراهم کنیم.

در پایان  استاندار پس از افتتاح نمایشگاه مذکور به همراه سایر مدیران و مسئولان ضمن بازدید جامع  از تمامی واحدهای حاضر در نمایشگاه از نزدیک با جزئیات و روند فعالیت شرکت های مذکور آشنا و دستوراتی را جهت رفع مشکلات واحدهای مربوطه صادر نمودند.