معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:فرهنگ اقوام ظرفیت غنی برای شادابی جامعه دارد
١٣٩٧/٠٦/٠٦
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:فرهنگ اقوام ظرفیت غنی برای شادابی جامعه دارد
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ،علیرضا آشناگر در حاشیه بازدید از دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در گفتگو با اظهارداشت: یکی از شاخص های فرهنگی کشور، وضعیت های اقوام ایران زمین است که این جشنواره ها می تواند به داد وستد فرهنگی منجر شود.

وی بیان کرد: در عصر ماشینی امروز جوانان کمتر با اقوام و آداب و رسوم کشور آشنا هستند و از مسائل فرهنگی، موسیقی مقامی کردی، ترکی یا لری و بلوج کمتر شناخت دارند و این جشنواره می تواند این کمبود را جبران کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ خود را بخوبی معرفی کنیم و داد و ستد فرهنگی داشته باشیم می تواند به گرایش مردم به نهادهای فرهنگی کمک کرده و زمینه مشارکت آنها در حفظ هویت فرهنگی را فراهم کرده و به نشاط اجتماعی هم کمک کند.

 

آشناگر در خصوص اهمیت برگزاری هفته فرهنگی قزوین اظهارداشت: هفته فرهنگی استان قزوین فرصت خوبی است و این توانمندی را دارد تا قزوین را با یک سابقه نیم قرن پایتختی و داشتن مفاخر بزرگی در ادب، هنر، خوشنویسی، طنز، نقاشی، هنرهای تجسمی، امور دینی معرفی کرده و به غنای فرهنگی استان کمک کند.

وی گفت:اگر در هفته فرهنگی قزوین بتوانیم داشته های فرهنگی و تذاریخی و ادبی و مفاخر خود را معرفی کنیم میتواند به وحدت ملی، افتخار به داشته ها و اعتماد سازی و خودباوری منجر شود.

کد خبر