استاندار قزوین:اگر مطالعه در جامعه زیاد شود اقتصاد کتاب هم متحول می شود و با حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب لازم است ما نیز در این مسیر همراهی لازم را داشته باشیم.
١٣٩٦/١٢/١٢
استاندار قزوین:اگر مطالعه در جامعه زیاد شود اقتصاد کتاب هم متحول می شود و با حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب لازم است ما نیز در این مسیر همراهی لازم را داشته باشیم.
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ، عبدالمحمد زاهدی جمعه شب در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین اظهارداشت: باید با روش های مختلف بتوانیم مردم را با خرید، مطالعه و اهداء کتاب آشنا کنیم که یکی از راههای موثر آن برپایی نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: گاهی لازم است به جامعه شوک وارد کنیم تا مردم مطلع شوند که مطالعه چقدراهمیت دارد و در این راه تبلیغات رسانه ای و محیطی نیز موثر است و بایدبایک کار فرهنگی بستر خوبی را برای کتاب خوانی مردم فراهم کنیم.

استاندار تصریح کرد:درشرایطی که ماهانه ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه ازسوی دولت پرداخت می شود چه اشکالی دارد که یک هزار میلیارد تومان آن به صورت یارانه فرهنگی به ناشران داده شود.

زاهدی یادآورشد: کاهش میزان مطالعه هم در میان طبقه مرفه و هم کم درآمد دیده می شود و باید ریشه یابی شود چرا کمتر مطالعه می کنیم و کتاب در سبد زندگی ما جای کمتری دارد.

وی گفت: اگر مطالعه در جامعه زیاد شود اقتصاد کتاب هم متحول می شود و با حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب لازم است ما نیز در این مسیر همراهی لازم را داشته باشیم.

استاندار قزوین درادامه اظهارداشت: تعطیل شدن کافه کتاب ها و پاتق های فرهنگی درکاهش میزان مطالعه تاثیر گذار بوده و باید کمک کنیم این مراکز در شهرها راه اندازی شود تا شاهد رونق مطالعه باشیم.

وی اضافه کرد:جامعه ای که اهل کتاب باشد دارای فرهنگ مکتوب است اما در فرهنگ شفاهی گفتمان جامعه دوپهلو و بی ارزش است اما وقتی با کتاب و نوشته سروکار داریم نمی توان چیزی را حاشا و انکار کرد.

استاندار بیان کرد:جامعه ای که فرهنگ شفاهی در آن جریان دارد شایعه در آن رایج می شود اما کتاب می تواند به ترویج فرهنگ مکتوب کمک کند.

وی گفت: تنوع کتاب به فرهنگ سازی در مطالعه و خواندن کتاب کمک می کند و ما نیز باید کاری کنیم تا بستر بیان عقیده همه مردم فراهم شود و کتاب خوان ها بهتر بتوانند دغدغه های خود را مطرح کنند.

در ادامه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار قزوین و مسئولان از قسمتهای مختلف نمایشگاه کتاب دیدن کردند.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قزوین تا ۱۶ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برپاست و شهروندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۱ از آن دیدن کنند.