مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : برپایی نمایشگاههای کتاب در واقع ویترین فرهنگی است و اگر اهل قلم نباشند رویدادهای فرهنگی بخوبی شکل نخواهد گرفت.
١٣٩٦/١٢/١٢
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : برپایی نمایشگاههای کتاب در واقع ویترین فرهنگی است و اگر اهل قلم نباشند رویدادهای فرهنگی بخوبی شکل نخواهد گرفت.
 
قزوین- گفت: با ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با بهره کم زمینه حمایت از ناشران، مولفان و فعالان فرهنگی فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ، بهمن رضوانی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب قزوین که جمعه شب برگزار شد تصریح کرد: با ارائه یارانه کتاب امیدواریم گامی در مسیر افزایش سرانه مطالعه برداشته شود و با استقبال مردم آمادگی داریم میزان یارانه ها را در این بخش افزایش دهیم.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآورشد: با توجه به شعار وزیر ارشاد که ایران تهران نیست در این راستا برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب با جدیت برگزار می شود و در دادن تسهیلات فرهنگی به ناشران هم محدودیتی نداریم.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومانی به ناشران کتاب و نیز برای راه اندازی کتابفروشیها می تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی داشته باشد و این حمایت در استانهای کم برخوردار بیشتر است.

رضوانی گفت: برپایی نمایشگاههای کتاب در واقع ویترین فرهنگی است و اگر اهل قلم نباشند رویدادهای فرهنگی بخوبی شکل نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با تسهیل و روان سازی در دادن مجوز نشر کتاب تلاش می کنیم نویسندگان در پیچ و خم های اداری پشیمان نشوند و سخت گیری ها بسیار کمتر شده و نویسنده می تواند با ورود به سایت با مشکلات و ایرادهای گرفته شده اشنا شده و آنها را برطرف کند.

مشاور وزیر ارشاد اظهارداشت: از این پس هیئت نظارت بررسی مجوز کتاب را انجام می دهد تا نویسنده سریعتر مجوز بگیرد.

رضوانی افزود: حمایت از طرح عیدانه و پاییزانه کتاب از دیگر راهکارهای حمایتی وزارتخانه از ناشران و فعالان بخش کتاب است تا سرانه مطالعه بالا برود.