مدیرعامل شرکت نمایشگاه قزوین: فرش دستباف در اقتصاد کشور جایگاه ویژه ای داشته و نقش مهمی را در اشتغال ایفا می نماید
١٣٩٦/١٠/٠٥
مدیرعامل شرکت نمایشگاه قزوین: فرش دستباف در اقتصاد کشور جایگاه ویژه ای داشته و نقش مهمی را در اشتغال ایفا می نماید
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین هادی طاهرخانی مدیرعامل این شرکت در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلوفرش اظهار داشت : دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف با حضور بیش از ۶۰ تولید کننده، صادرکننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان های آذربایجان شرقی، قم، همدان، گلستان، مرکزی، فارس، اصفهان، زنجان، یزد، گلستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و تهران در فضایی به مساحت چهار هزار مترمربع برپا شده است.
هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: صنعت فرش دستباف امروزه به عنوان یکی از اهرم های قوی بازرگانی، نقش مهمی را در راستای ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی ایفا می نماید و لذا برگزاری نمایشگاه های تخصصی فرش دستباف بستر مناسبی را جهت بازاریابی های کلان و گسترده در حوزه فرش دستباف خواهد داشت.
وی بیان کرد: برای اولین بار بیشترین فضا را به غرفه های فرش اختصاص دادیم و از غرفه های تابلو فرش کم کردیم تا فضای بیشتری برای بافندگان استانهای مختلف ایجاد شود.
طاهرخانی اظهارداشت: مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، حمایت از صنعت و تولید ملی و ارج نهادن به هنر فاخر و ارزشمند قالیبافان فرش دستباف ایرانی، ترویج و توسعه صنعت فرش دستباف، ایجاد فضایی جهت برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده است.
وی یادآورشد: در راستای حمایت از این تولید ملی تسهیلات بانکی نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان به خریداران فرش دستباف اعطاء می شود.
دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش از تاریخ ۴ لغایت ۹ دی ماه به مدت شش روز برگزار خواهد شد.
دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش در مدت برگزاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره)، جنب صدا و سیما برای بازدید علاقه مندان برپاست.