معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین:اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات و واردات استان قزوین به شمار می رود.
١٣٩٦/٠٤/٢١
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین:اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات و واردات استان قزوین به شمار می رود.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین منوچهر حبیبی در نشست هم‌اندیشی فرصت‌های همکاری استان قزوین- کشور اوکراین اعلام داشت : صادرات استان قزوین در سال گذشته ۷۶۳ میلیون دلار بود و عمده صادرات ما در محصولات کشاورزی مثل کشمش و پسته و محصولات حوزه صنعتی مانند شیشه، کاشی و سرامیک و قطعات یدکی است.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین اضافه کرد: اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات و واردات استان قزوین به شمار می رود.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین تصریح کرد: کشمش ، پسته و مواد نفتی از جمله کالاهای صادراتی استان به اوکراین بوده و در مقابلکالاهای وارداتی از اوکراین جو ذرت دامی دانه آفتابگردان و روغن آفتابگردان است.
حبیبی گفت: در سال۸۹ مذاکرات تجاری بین استان قزوین و کشور اوکراین انجام شد که در نتیجه آن تفاهم نامه‌هایی به امضا رسید.
وی بیان کرد: هیأت سرمایه‌گذاری از اوکراین هم در سال ۹۴در استان قزوین حضور پیدا کردند.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم با توجه به توانمندی‌هایی که در هر دو منطقه وجود دارد، این ارتباطات تجاری افزایش یابد.