دومین نمایشگاه پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل گشایش یافت
١٣٩٦/٠٢/١١
دومین نمایشگاه پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل گشایش یافت
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دومین نمایشگاه پژوهش در تمدن و فرهنگ اقوام و ملل صبح روز دوشنبه طی مراسمی با حضور دکتر همتی استاندار قزوین ، طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان ،طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و مشارکت کنندگان آغاز بکار کرد.
هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حاشیه برگزاری ااین نمایشگاه اعلام داشت : این نمایشگاه در روزهای 11 و 12 اردیبشهت ماه در فضایی به مساحت 2000مترمربع با حضور 75 مشارکت کننده برگزار خواهد شد.
وی افزود : پژوهش از اساسی ترین نیازهای هر جامعه برای رسیدن توسعه همه جانبه و پویایی است و برگزاری این نمایشگاه می تواند زمینه ساز ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان به منظور گام نهادن در مسیر تحقیق و پژوهش باشد.
طاهرخانی خاطر نشان کرد : هدف از اجرای این نمایشگاه نزدیکی و مودّت فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر، شناخت و معرفی فرهنگ فاخر مناطق مختلف کشور شامل آداب و رسوم، سنت‌های پسندیده، لباس، آئین‌های رایج وفراموش شده، انواع غذا، شیرینی، سوغاتی، صنایع‌دستی هنرهای سنتی و همچنین آشنایی دانش‌آموزان با پژوهش و تحقیق است
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه همچنین نقش موثری در تولید عزت نفس دانش آموزان دارد تا بتوانند با مطالعه فرهنگ و تمدن ملل مختلف ،جغرافیا و  تاریخ غنی کشور خود را بشناسند.
این مسئول یادآور شد: 63 مدرسه دخترانه و 12 مدرسه پسرانه،  فرهنگ 32 استان و 28 کشور را مورد مطالعه قرار داده و در مدت برپایی این نمایشگاه  آثار خود را  به نمایش گذاشته  و حضور فعالانه خواهند داشت .
طاهرخانی در پایان افزود : نمایشگاه پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل در مدت برگزاری از ساعت 9 الی 13 و 15 الی 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره)،جنب صدا و سیما جهت بازدید دانش آموزان و علاقمندان دایر خواهد بود.