منظور از کتاب فقط کتاب کاغذی نیست بلکه یک انسجام تفکری و پیوسته است
١٣٩٥/١٢/٠٣
منظور از کتاب فقط کتاب کاغذی نیست بلکه یک انسجام تفکری و پیوسته است
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین آقای دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب اعلام داشت : کتاب، رسانه مانای بشری است و همه ویژگی های کتاب ایجاب می کند جامعه ایران که فرهنگی است و با کتاب مانوس است امروز با کتاب انس بیشتری داشته باشد.

صالحی بیان کرد: منظور از کتاب فقط کتاب کاغذی نیست بلکه یک انسجام تفکری و پیوسته است که در فضای مجازی نیز می تواند نشر داشته باشد البته کتاب با هیچ محملی جایگزین ندارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۶ میلیارد تومان در نمایشگاه های کتاب در طول خدمت دولت یازدهم برای برپایی نمایشگاه ها اختصاص یافته است.

وی گفت: تلاش دولت یازدهم این بوده که اهمیت کتاب را در جامعه بیشتر کند به ویژه در خارج از تهران رونق کتابخوانی را جدی گرفته است تا مردم سایر نقاط کشور نیز مزه کتابخوانی را بچشند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت یازدهم بیش از ۹۰ نمایشگاه کتاب در کشور برگزار شده و در بهمن ماه نیز پنج نمایشگاه را بر پا کرده ایم.

صالحی افزود: در نمایشگاه کتاب بیش از چهار میلیون نسخه کتاب عرضه شده است و ۷۲ هزار ناشر شرکت کرده اند و بیش از یک هزار نشست فرهنگی در این نمایشگاه بر پا شده است.

وی یادآور شد: نشست های فرهنگی توانسته در رونق کتابخوانی موثر باشد همچنین موضوع اهدای کتاب جدی گرفته شده است.