آغاز بکار نمایشگاه راه ابریشم
١٣٩٥/٠٦/١٣
آغاز بکار نمایشگاه راه ابریشم
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین نمایشگاه راه ابریشم گشایش یافت.
هادی نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حاشیه برگزاری نمایشگاه اعلام کرد : قزوين به عنوان شهری که از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و بعنوان یک مرکز فرهنگی،تاریخی،اقتصادی و شاهراه مواصلاتی در این مسیر محسوب می شده است و پتانسیل های فراوانی را از دوران قدیم جهت تقویت و توسعه همه جانبه دارا می باشد.
نیک فطرت افزود : استان قزوین به دلیل موقعيت جغرافيايي استراتژيك ، دشت ها و مزارع كشاورزي و  همچنين با روند روبه رشد  و توسعه در زمينه هاي مختلف  اقتصادي ، فرهنگي ،گردشگري، حمل و نقل و غيره...داراي يك ظرفيت ويژه  و ممتاز دربين استان هاي كشور است .
وی گفت : ایران بدلیل برخورداری از جاده ابریشم یکی از پیشکسوتان برگزاری نمایشگاه در جهان است.بازارهای مکاره کنونی،بازمانده همان سابقه نمایشگاهی است که در دوران قدیم در سراسر ایران و در مسیر جاده ابریشم برگزار می شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در ادامه گفت : این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک هزار و هشتصد مترمربع با حضور شهرداری شهرهای قشم ، اهواز ، همدان ، سمنان ، کاشان ، نیشابور ، نائین ، یزد ، رباط کریم ، بم ،ماکو ، سبزوار و تولیدکنندگان و فعالان حوزه های تولید ظروف کریستال ، زیورآلات وسنگ های قیمتی، صنایع دستی و ... از  قزوین برگزار می باشد.
هادی نیک فطرت اهداف برگزاری این نمایشگاه را تعاملات فرهنگی ، فراهم آوردن زمینه انتقال دانش تجارب و توانمندیها ،معرفی پتانسیل های گردشگری مشارکت کنندگان نمایشگاه ، توسعه فن آوری و اطلاعات ، ارتقا سطح زندگی در سطوح مختف در شهر های راه ابریشم ، توسعه حمل و نقل شهری ،حفظ محیط زیست ، افزایش اطلاعات عموم، تبادلات فن آوری و دانش محور و ... عنوان کرد.
وی در پایان گفت : نمایشگاه راه ابریشم در مدت برگزاری از ساعت 9:30 الی 13 و 17 الی 21:30 در محل دائمی نمایشگاه های بین الملللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) ، جنب صدا و سیما جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.