استاندار قزوین : صنعت ساختمان می تواند یک جریان پر رونقی در اقتصاد داخلی استان و سطح ملی ایجاد نماید.
١٣٩٤/١١/٢٧
استاندار قزوین : صنعت ساختمان می تواند یک جریان پر رونقی در اقتصاد داخلی استان و سطح ملی ایجاد نماید.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین همتی استاندار قزوین در آیین گشایش نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت : در فضای جدید پسا برجام و با دست پر همت و بلند نظر تمامی کارآفرینان ، سرمایه گذاران ، مهندسان و تکنسین ها  به ویژه در حوزه صنعت ساختمان و با سیاست گذاری های مدبرانه ای که  دولت تدبیر و امید دارد و در جریان است امیدواریم بتوانیم شاهد شکوفائی و برداشتن گام هایی بلند،مدبرانه،عاقلانه و کارشناسانه در حوزه های مختلف ، جایگاه اقتصادی و ملی کشور می تواند یک دوره بالندگی و شکوفایی در انتظار داشته باشد.
وی افزود : رسیدن به نقطه مطلوب در گرو تلاش جمعی تمامی دست اندرکاران در حوزه های مختلف علی الخصوص در حوزه مسکن،ساخت و ساز و در صنایع بالا و پایین دست و اشتغالی که در جریان صنعت ساختمان در جامعه حاصل می شود است.
همتی خاطر نشان کرد : صنعت ساختمان می تواند صنعت بالادست را فعال کند و یک جریان پر رونقی در جامعه به لحاظ تولید اشتغال،اقتصاد و سهم قابل توجهی در اقتصاد داخلی استان و سطح ملی ایجاد نماید.
وی گفت :در این راستا عزم و اراده فعالان نیز بسیار کارساز است و باید هماهنگی خوبی بین مجموعه بانک ها ، دستگاه های دست اندرکار و بخش خصوصی ایجاد شود  و بتوانیم فضای ساخت و ساز و رونق را  با جدیت پیگیری کنیم .
همتی ضمن اشاره به مهندسی جدید در شرایط کسب و کارها گفت : طبق آخرین گزارش بانک جهانی تقریباً بین 189 کشور، کشور ما در رتبه 144 بوده است و ظرف دو سال گذشته به رتبه 130 و امروز به رتبه 118 ارتقا پیدا کرده است که این جایگاه مطلوبی نیست اما در شرایط تحریم و در دوسال اول دولت تغییر قابل توجهی در کسب و کار ایجاد شده است
وی افزود :  بنای دولت ایجاد تغییر مثبت در شاخص های استان ها است که تلاش کنیم دچار تغییر مثبت شود و شاخص های استانی به نقطه مطلوب برسد.
استاندار قزوین ضمن اشاره به تحول جدی و فرآیند تغییر در روش ها،نگرش ها و نگاه هم در بخش دولتی و خصوصی ادامه داد : برای داشتن یک کشور پیشرو همه بخش ها ، فرآیندها و روش ها را دچار یک بازمهندسی کنیم که نیازمند اراده قوی است .
همتی گفت : بخش خصوصی نیز همانند بخش دولتی باید با آمادگی جدی وارد شود و ما بتوانیم با آماده سازی شرایط به عنوان یکی از بخش های درآمدی هم در استان و هم در کشور دچار تحولات مثبت شویم .
استاندار قزوین ادامه داد : امیدواریم بتوانیم با کنار هم گذاشتن بخش خصوصی و دولتی با یک حرکت پر شتاب و پر سرعت در کارمان ایجاد کنیم و برگزاری این نمایشگاه زمینه ساز رشد و بالندگی فعالان در حوزه صنعت ساختمان باشد.
وی در پایان ضمن اشاره به برند سازی ، ارتقاء کیفیت ، استفاده از تولید دانش محور و دانش بنیان در صنایع بالادست گفت : باید در زمینه مسکن به گونه ای اقدام شود که بخشی از تولیدات را نیز فعال کنیم و اقلام صادراتی را نیز داشته باشیم و در این راستا یکی از روش هایی که می تواند صنایع بالادست را فعال تر کند این است که علاوه بر بازار داخلی به بازارهای جهانی نیز توجه داشته باشیم.