دکترفانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه عطر حضور: توسعه فرهنگ نماز یقینا نیاز به عزم ملی دارد .
١٣٩٤/١١/٠٦
دکترفانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه عطر حضور: توسعه فرهنگ نماز یقینا نیاز به عزم ملی دارد .
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین دکترفانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه عطر حضور اظهار کرد: خوشحالم این توفیق را برای سومین بار در مسئولیت جدید پیدا کردم که در اجلاس سراسری اقامه نماز حضور داشته باشم .

وی گفت: الحمدلله در آموزش و پرورش در روند توسعه فرهنگ نماز توفیقات خوبی داشتیم ، در حال حاضر در بیش از 55هزارو 500 مدرسه اقامه نماز داریم با حضور قریب به 20 هزار روحانی و بقیه مدارس ما که از حضور روحانیت محرومیم در اقامه نماز ،فرهنگیان عزیز ، همکاران عزیز ما، اقامه نماز دارند و الحمدلله روند رو به رشد و توسعه است.

فانی اشاره نمود: توسعه فرهنگ نماز یقینا نیاز به عزم ملی دارد ، باوجودی اینکه در حوزه آموزش و پرورش روند رو به رشد است اما نسبت به آن جایی که باید باشیم فاصله مان کم نیست.

وی در خصوص ساخت مدارس در کنار مساجد اظهار کرد: ساخت مدارس در نزدیکی مساجد یک ایده آل است ولی محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. زمین مناسب ممکن است در کنار مسجد وجود نداشته باشدیا تراکم دانش آموزان در بعضی از مناطق ایجاب میکند که در آن جا ما مدرسه داشته باشیم . قدر مسلم این است که ما در چند سال اخیر تلاش کردیم از وجود مساجدی که در کنار مدارس هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم و انس و الفتی بین مسجد و مدرسه برقرار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایاین در مورد هئیت امنایی شدن نمازخانه ها همانند مساجد بیان کرد : در جهت هئیت امنایی شدن نمازخانه ها به نظر میرسد که باید یک همبستگی بین مسجد یا نماز خانه مدارس با مدیریت مدرسه برقرار باشد . اگر مدیریت این دو  قسمت تفکیک شود ممکن است ضایعاتی را به همراه داشته باشد.