استاندار قزوین : مدیریت شهری در حیطه های مختلف شهری نقش کلیدی و موثر دارد
١٣٩٣/١٢/١٨
استاندار قزوین : مدیریت شهری در حیطه های مختلف شهری نقش کلیدی و موثر دارد
 
استاندار قزوین : مدیریت شهری در حیطه های مختلف شهری نقش کلیدی و موثر دارد
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ، در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان که با حضور روزبه استاندار قزوین،حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین ، فرج زاده ها مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین ، نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و شهرداران در استانداری قزوین برگزار شد روزبه استاندار قزوین اظهارداشت: مجموعه شهرداران در حوزه مدیریت شهری از توانمندی بالایی برخوردارند و انتظار ما نیز درخصوص حیطه مدیریت شهری این است که در مسیری حرکت شود که دائماً و بطور مستمر رو به بهبودی رویم و شاهد تحولات اساسی در این حوزه ها باشیم زیرا دنیا نیز بر این امر تاکید دارد.
وی افزود : مجموعه شهرداری و شهرداران استان بایستی به رصد کردن موقعیت فعلی استان بپردازند در حالیکه، در حال حاضر چالش های سنگینی پیش رو داریم و بایستی برای همه ی اینها چاره اندیشی صورت گیرد.
استاندار قزوین ادامه داد:  فرهنگ سازی در حیطه مدیریت شهری و حوزه های مربوطه یک امر مهمی است و بایستی تغییر رویکردی در این زمینه در استان صورت گیرد و بایستی تغییر رویکردی در این زمینه در استان صورت گیرد.
وی در ادامه اگفت : اگر بتوانیم در حوزه مدیریت شهری چگونگی عبور و مرور و ارتباط مردم با وسایل  نقلیه را کنترل کنیم می توانیم 70 درصد مسایل و مشکلات این حوزه را حل و فصل کنیم.
روزبه بیان کرد: فرهنگ موتور سواری نیز بایستی در جامعه براساس سیاست گذاریهای سیستم حمل و نقل و مصرف انرژی و استفاده بهینه از زمان شکل گیرد و هدایت شود تا مردم با توجه به میزان مسافتی که در شهر طی می کنند عالمانه به انتخاب وسیله مناسب بپردازند و تنها با خودروی شخصی تردد نکنند و به موقع از دوچرخه و موتور نیز برای تردد استفاده کنند.
استاندار لزوم فرهنگ سازی و اصلاح رویه را در راستای جلوگیری از بروز حوادث نقش مهمی اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری در حیطه های مختلف شهری نقش کلیدی و موثر دارد و در این زمینه آنقدر باید پیش رویم که شهری با کیفیت و شهروندانی با نشاط داشته باشیم تا با رعایت فرهنگ شهرنشینی از شهرنشین بودن لذتمی برند و این امر تنها با ارتقاء بهداشت زندگی، آرامش و آسایش زندگی همراه با رفاه عملی خواهد شد.
روزبه ادامه داد: هر چقدر ما نسبت به مسایل و مشکلات فعلی حوزه ی شهری بی اعتنا باشیم بیشتر دچار مشکلات خواهیم شد این رویکرد نباید در بین مدیران شهری وجود داشته باشد. بلکه باید توجه لازم را داشته باشند که شهرها بایستی با شهروندان ساخته شود.
روزبه افزود: ما سازمان همیاری را سازمان فعال، پرشور می دانیم که واقعاً  بایستی موتور محرکه شهر باشد که به یک حیاط خلوتی تبدیل کنیم و یا  دچار روزمرگی شود بلکه باید با مدیریت مناسب به بهترین شیوه این حیطه را مدیریت کنیم تا در آینده نیز همچنان خوب کار کند.
روزبه در ادامه بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی در حوزه مدیریت و پرسنل شهرداریها و ادارات تابعه تاکید کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی بخصوص درخصوص کارکنان بخش فضای سبز ضروری است تا از هدر رفت آب به عنوان یک مایع حیاتی جلوگیری و نحوه مصرف آن نیز مدیریت شود.
وی افزود: سرفصل های مختلف آموزشی بایستی توسط سازمان همیاری شهرداریها تعریف شود و با برنامه ریزی لازم و کارشناسی درخصوص حیطه های مختلف برگزار گردد و طوری برنامه ریزی شود تا به عملکرد شهرداریها  براساس این موارد مورد ارزیابی  قرار گرفته و به آنها امتیاز داده شود.
وی افزود: شهرداریها یک بازار مهم مصرف هستندو اگر بتوانند یک مدیریت مناسبی در این خصوص داشته باشند می توانند ارتباط خوبی با سازمان همیاری داشته باشند تا این درآمد غیر مستقیم دوباره به خودشان برگردد.
وی درخصوص ارزش افزوده افزود: ارزش افزوده با مدیریت سازمان همیاری به یک صندوق توسعه مدیریت شهری تبدیل شود تا یک سرمایه گذاری بلند مدت مبدل گردد.
وی افزود: براساس اقتصاد مقاومتی بایستی زمینه ای فراهم شود تا در استان درآمد زایی افزایش یابد با عنایت به اینکه ظرفیت های استان بسیار زیاد است و سازمان همیاری بایستی در این زمینه پیشتاز گردد.
وی ادامه داد: برای تقویت بخش خصوصی بایستی تعامل لازم را با این بخش داشته باشیم و با ایده های نو و تازه به این امر پرداخته شود و با توجه به موقعیت استان و تردد زیاد بخصوص در آستانه نوروز، برپایی نمایشگاههای دائمی و عرضه محصولات و تولیدات سنتی، دستی و ... قزوین یکی از ایده هایی است که می تواند درآمد شهرداری ها را ارتقاء دهد. با توجه به اینکه باعث تقویت توریست نیز خواهد شد.
وی تاکید کرد: توسط معاونت امور عمرانی استانداری اتاق فکری تشکیل شود و به ایده های نو و اقتصادی شهرداران امتیاز داده شود.