نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان قزوین : فرهنگ ، محوری ترین برگ و سند هویتی یک ملت است.
١٣٩٣/١٢/٠٦
نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان قزوین : فرهنگ ، محوری ترین برگ و سند هویتی یک ملت است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین نیک فطرت مدیرعامل شرکت نمایشگاه های  بین المللی استان قزوین در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار گردید گفت : فرهنگ ، محوری ترین برگ و سند هویتی یک ملت است و یکی از راه های توسعه فرهنگی اهمیت به مقوله کتاب و کتابخوانی است که دغدغه کشورهای در حال توسعه همانند ما نیز هست.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود : یکی از شاخص های توسعه فرهنگی بحث سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی است که دل مشغولی سیاست گذاران در سطح کلان هست و قطعاً به راهبردهای ملی نیز نیازمند می باشد.
وی تصریح کرد : نهادینه کردن عادت کتابخوانی از دوران کودکی امر بسیار مهمی است ، چراکه بنیاد مطالعه در خردسالی و در خانواده شکل می گیرد و فرزندی که اهل خانه مطالعه ای نداشته باشند گرایشی به این سمت نخواهد داشت.
نیک فطرت خاطر نشان کرد : با توجه به جذابیت های مختلفی که وسایل بازی رایانه ای در نسل جدید ایجاد کرده است ، در مسایل فرهنگی نیز عاداتی همچون نماز،احترام،اخلاق محوری و کتاب ترویج داده شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود : آموزش و پرورش نیز باید توجه ویژه ای به مقوله کتاب و کتابخوانی داشته باشد که در این راستا  به یک برنامه ریزی هدفمند برای پاسخ به نیازهای روحی و روانی دانش آموزان نیاز دارد.
 این مسئول یادآور شد : ایجاد انگیزه مطالعه،شناخت فضایل اخلاقی و فکر کردن و لذت بردن از کتابخوانی باید در بین بچه ها و دانش آموزان ترویج و تبلیغ داده شود تا خروجی نسلی با اخلاق ، با تدبیر،بردبار و دانشمند ایجاد شود.همچنین تعریف ساعت کتابخوانی در مدارس با ایجاد زیرساخت هایی همچون فضای مفید،امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و از همه مهمتر معلم خلاق،با انگیزه و با نشاط می تواند در ایجاد انگیزه و گرایش دانش آموزان به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی مثمر ثمر واقع گردد.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود : رسانه ها علی الخصوص تلویزیون ، روزنامه ها و ... باید توجه ویژه ای به فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند و سوال ما این است که صدا و سیما در باب فرهنگ کتاب تولید فیلم داشته است که عموم را به کتاب و کتابخوانی تشویق نماید .
نیک فطرت گفت : انشاءا... با هم تلاش کنیم هر کس در هر جایگاهی که هست برای ارتقاء فرهنگ عزیز ایرانی و اسلامی تلاش کند و مخصوصاً در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد : فرهنگ ما که ایرانی و اسلامی است هم به این مقوله صحه گذاشته است. همچنین مصداق قرآنی : "هذا بیان للناس و هدی و موعظه للمتقین : این قرآن بیانی است برای مردم و رهنمون و پندی برای پرهیزکاران " بیانگر این است که باید برای دانایی به قرآن و کتاب روی آوریم.