احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین : جوانانی که اهل مطالعه هستند دچار بحران های دوره جوانی نمی شوند چرا که مطالعه کتاب ، انسان را با دنیای اخلاق آشنا می کند
١٣٩٣/١٢/٠٦
احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین : جوانانی که اهل مطالعه هستند دچار بحران های دوره جوانی نمی شوند چرا که مطالعه کتاب ، انسان را با دنیای اخلاق آشنا می کند
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، مهدی احمدی در آئین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب قزوین در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم اگر حتی با معیارهای امروزی به بررسی کتابخانه های تمدن اسلامی بپردازیم، با شگفتی مواجه می شویم که جای افتخار و تحسین دارد.

وی اظهارداشت: باید در این زمینه به تأسی از پیشینیان حکیم و فاضل خود در فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کمال مطلوب ایران اسلامی دست یابیم و شایستگی این سخن را به اثبات برسانیم که اگر علم در سیاره ثریا باشد مردانی از ایران آن را به زیر خواهند کشید.

احمدی بیان کرد: جوانانی که اهل مطالعه هستند دچار بحران های دوره جوانی نمی شوند چرا که مطالعه کتاب انسان را با دنیای اخلاق آشنا می کند و در این بین جوان در می یابد که در موقعیت های مختلف باید مانند قهرمانان اخلاق مدار کتب عمل کند.

وی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از فواید فرهنگ مطالعه برای جوانان با قرار گرفتن در عصر ارتباطات این است که در این دنیای عجین شده با ارتباطات افرادی که نتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، قادر نخواهند بود رویکرد مساعدی را پیش گیرند حال آنکه کتاب می تواند زمینه ارتباط بیشتر انسانها و در نتیجه تعامل بهتر آنها را فراهم کند.

مدیر کل ارشاد استان قزوین در مورد بن خرید کتاب  گفت: در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان بن کتاب در این نمایشگاه در میان عموم علاقمندان توزیع خواهد شد.

احمدی در پایان اضافه کرد: جا دارد در جریان برپایی این نمایشگاه از زحمات همه افراد و مسئولین به ویژه استاندار محترم و مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین صمیمانه تقدیر و تشکر شود و امیدواریم که در نهایت مناسبت ها و برنامه های این چنینی تأثیر مثبت خود را در اشاعه فرهنگ زندگی ساز کتاب در جامعه بر جای بگذارد.